Image Map

czwartek, 18 kwietnia 2013

Kołnierzyk z koralikami

W poprzednim sezonie jesień /zima królowały kołnierzyki. Także w tym sezonie, w wiosennej kolekcji można znaleźć kilka propozycji biżuterii tego typu. Cieszy mnie to bardzo, ponieważ uwielbiam tworzyć kołnierzyki w różnych wzorach, kolorach i fasonach.
W najbliższym czasie na moim blogu będziecie mieć możliwość nabycia jednego z nich. Zachęcam do zakupu - są zrobione wyłącznie przeze mnie, z dbałością o każdy szczegół.

Natomiast dzisiaj chce Wam pokazać najprostszy model, który możecie wykonać same :)

POTRZEBNE RZECZY :
* koraliki ( z jakiś niepotrzebnych nam korali, naszyjników itp )
* arkusz filcu (ewentualnie jakiś sztywniejszy materiał )
* około 50 -60 cm wstążki
* igła, nici
* nożyczki
* kartka papieru, długopis
* standardowa płyta cd

JAK ZROBIĆ :
Zaczynamy od zrobienia szablonu kołnierzyka. Na kartce rysujemy kółko przy pomocy płyty. Nad nim rysujemy drugie kółko i powstaje " księżyc ". Dorysowujemy linie aby przedłużyć i uzyskać potrzeby kształt. Kartkę składamy na pół i wycinamy wzdłuż wzoru. I tak powstał nam szablon kołnierzyka.
 Jeżeli górna część wyszła nam za długa, musimy ja przyciąć, aby ładnie się układała na szyi. Szablon przykładamy do filcu, odrysowujemy i wycinamy ( możemy też przypiąć szablon szpilkami i od razu wyciąć ). Wstążkę dzielimy na dwie równe części i każdą z nich przyszywamy u góry. Będzie to nasze wiązanie na szyi. Proponuje wyciąć dwa takie kołnierzyki z filcu i zszyć razem po bokach, wtedy kołnierzyk podczas naszywania koralików nie będzie nam się marszczył i będzie sztywny
.
Kiedy bazę już mamy gotową przechodzimy do naszywania koralików. Ja preferuje przyszywanie każdego koralika nitką - jest to czasochłonne ale wygląda bardzo estetycznie. Jeżeli nie mamy tyle czasu, można koraliki przykleić za pomocą mocnego kleju. I tu zaczynamy tworzyć wzory według naszej wyobraźni ;)
Ja wykorzystałam połączenie złotego i czarnego koloru.

Zrobiony kołnierzyk :)


Poniżej przedstawiam jak wyglądały moje zmagania z koralikami ;)


 A w następnym poście pokaże Wam jak wykorzystałam resztki koralików ;)


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz