Image Map

sobota, 4 maja 2013

Obraz z głębią

Zacznę od małej reklamy - uwielbiam sklep Ikea, za jej różnorodność stylu, duży wybór i przystępne ceny. Często robię w nim zakupy, ale także szukam inspiracji i próbuje sama stworzyć małe cudeńka.

Tak będzie i tym razem - na ich stronie znalazłam kilka obrazów, które zachwyciły mnie prostotą wykonania i oryginalnym efektem końcowym. Motyw obrazu "jest wycięty i lekko odgięty od płaszczyzny, co nadaje obrazowi głębi".

Mnie zachwycił jeden z nich -  lecące motyle - i postanowiłam go wykonać sama :)
Cena w sklepie tego typu obrazka wraz z ramką to koszt od 39.99 zł do 99.99 zł, natomiast mnie kosztowało to około 5 zł za dwa obrazki ( ramki miałam swoje ).

POTRZEBNE RZECZY:
* jedna kartka bloku technicznego jako motyw (u mnie biała ale może być też w innym kolorze, wymiary kartki zależą od wielkości ramki jakiej użyjemy - ja użyłam A3)
* kartka kolorowego papieru jako tło motywu (ja wybrałam kolor czerwony aby pasowały obrazki do czerwonych dodatków w salonie)
* szablon naszego motywu (ja wybrałam motyle, dlatego wydrukowałam je sobie w różnych wielkościach i rodzajach, można też narysować samemu)
* klej, taśma, długopis lub ołówek
* nożyk, nożyczki
* ramka (najlepiej głęboka aby odgięty motyw mógł się zmieścić, jeżeli takiej nie mamy wystarczy wyjąć szybkę, efekt będzie również zadowalający)

JAK ZROBIĆ :
Opis przedstawię na przykładzie motyli. Na kartce papieru technicznego odrysowujemy wielkość tylnej ścianki ramki. Tak samo robimy z kartką papieru kolorowego. 

Następnie wycinamy motyle z szablonu i odrysowujemy na kartce dla motywu ale tak aby były one narysowane w przeciwna stronę niż chcemy uzyskać na końcu.
Gotowy motyl nacinamy w czterech miejscach, tak aby móc przez taka szczelinę włożyć nożyczki i wyciąć, lub jeżeli ktoś chce może od razu wyciąć nożykiem ale trzeba mieć "pewną rękę" aby nie było żadnych zadarć i kantów. Pamiętamy o tym aby motyla nie wycinać całego tylko w środku pozostawić nie wycięty pasek (wycinamy skrzydła a środek pozostawiamy).  Na stronie gdzie są narysowane motyle rozsmarowujemy klej i przyklejamy do naszego tła.
Wycięte skrzydła wyginamy w drugą stronę i mamy nasz obrazek :) Teraz tylko włożyć do ramki i gotowe. 

Poniżej instrukcja na zdjęciach..


A tak prezentuje się na ścianie :)


Miłego wycinania :)


1 komentarz: