Image Map

piątek, 28 czerwca 2013

Guzikowa kolia

Na początek - przeprosiny za tak ubogi w posty tydzień, ale jakoś tak nie miałam natchnienia.. Ale wracam już pełna pomysłów :)

Dzisiaj jeden z nich.. Od kilku sezonów wśród biżuterii królują kolie. Mnie najbardziej podobają się te na łańcuszkach:) Przegrzebałam moje pudełka ze skarbami i znalazłam mnóstwo guzików (wcześniej były to zbiory mojej babci), najwięcej oczywiście złotych - postanowiłam wykorzystać je i stworzyć swoją "guzikowa" kolie.

POTRZEBNE RZECZY :
* kawałek filcu (lub innego sztywnego materiału)
* różnej wielkości i rodzaju guziki (możemy też wykorzystać np. jakieś kamyczki itp)
* kartka papieru
* łańcuszek z zapięciem
* igła, nici, nożyczki, długopis

JAK ZROBIĆ :
Na kartce papieru rysujemy szablon dla filcu, na którym przyszyjemy guziki. Następnie wzór nanosimy na materiał i wycinamy. Teraz najcięższa część te przyjemności czyli zaszywanie. Aby guziki stanowiły jedną całość, radze je po przyszyciu połączyć razem nitką. Wtedy się zbliżą i fajnie 'ponachodzą" na siebie. 

Kiedy mamy już wszystko połączone, przyszywamy z oby dwóch stron łańcuszek i dopinamy zapięcie.

Po niżej jak zwykle krok po kroku na zdjęciach..


A tak się prezentuje..





A w następnym poście coś smacznego i zdrowego :)


1 komentarz:

  1. Super pomysł i wykonanie, muszę poszukać u siebie takich guzików :)
    Pozdrawiam
    http://green-eyedloveliness.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń