Image Map

poniedziałek, 22 lipca 2013

Pstrąg w towarzystwie glazurowanej marchewki

Dzisiaj coś z kategorii kulinarnej ;)
Uwielbiamy ryby, szczególnie w chrupiącej panierce. A że rybki zdrowe, staramy się je jeść często. Będąc w Ojcowie urzekł nas pstrąg a dokładnie filet pstrąga, świeży i pysznie przyrządzony. 

Ostatnio naszła nas ochota właśnie na taki smakołyk, więc postanowiłam sama zrobić. Pstrąg nie jest tanią rybą, ale ma bardzo chude mięso i najwięcej kwasów omega-3 spośród ryb słodkowodnych. 

Potrzebne składniki :
* pstrąg tęczowy (ja użyłam 4 kawałków filetu) 
* marchewka, fasola szparagowa żółta 
* cytryna , koperek 
* bułka tarta, olej, masło 
* sól, pieprz, cukier 

Jak zrobić : 
Filet z pstrąga skrapiamy sokiem z cytryny, posypujemy świeżym koperkiem i odkładamy na około godzinę. W tym czasie możemy już gotować fasolkę szparagową, którą po wystygnięciu podsmażamy na maśle z odrobiną bułki tartej. 
Kolejnym krokiem jest nasza glazurowana marchewka - użyłam młodych i dużych marchewek, dlatego przekroiłam je na pół. Na patelnie dałam masło , wrzuciłam marchewki i smażyłam je aż się całe pokryły masłem. Następnie wlewamy wodę tak aby pokryła marchewki, doprawiamy sola i pieprzem, doprowadzamy do wrzenia, potem zmniejszamy ogień i gotujemy 20-30 minut. 
Po tym czasie marchewki powinny być już miękkie a wody mało (jeśli są twarde to dolewamy wody i gotujemy dalej). Do gotowych marchewek dodajemy troszkę cukru i podgrzewamy mieszając aby pokryły się glazurą. 
Kiedy już dodatki mamy gotowe, czas na rybę - obtaczamy filety w bułce tartej lub mące i smażymy na oleju. Gotowe. 
Ja dodałam jeszcze gotowane młode ziemniaczki z koperkiem. 

Poniżej krok po kroku w wersji foto..





Zapraszam na następnego posta czyli modowe DIY :)


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz