Image Map

czwartek, 13 czerwca 2013

Mól książkowy

Kocham męża, córcię i .. książki!!
Dlaczego książki ? Uwielbiam zapach farby drukarskiej, tą intymność kiedy jestem sam na sam z książką i że dzięki niej można się wyciszyć i nie myśleć o codziennych troskach..

Chciałam Wam dzisiaj zaproponować kilka książkowych pozycji, które w ostatnim czasie miałam okazje przeczytać - być może Was zainteresują - a dla moli książkowych mam ciekawe pomysły jak zrobić zakładkę do książki, ale o tym później..

A to jedna 1/50 mojej biblioteczki :)


Camilla Lackberg  "Kamieniarz"

>Październikowy poranek we Fjällbace. Rybak Frans Bengtsson wypłynął łódką, aby opróżnić więcierze, które zastawił na homary. Przy ostatnim z nich coś się mocno zacina, Frans przeczuwa, że nie będzie to zwykły połów, nie myli się, w siatce więcierza tkwi ciało dziewczynki...Patrik Hedström i jego koledzy z komisariatu policji w Tanumshede mają do rozwikłania kolejną skomplikowaną zagadkę. Podczas sekcji zwłok w płucach dziecka wykryto słodką wodę i ślady mydła. Ktoś utopił małą w wannie i wrzucił zwłoki do morza. Kto i dlaczego zamordował dziecko? Odpowiedzi należy szukać w odległej przeszłości...<


Jestem wielbicielką kryminałów i thrillerów dlatego cała saga Camilli to dla mnie smakowity kąsek. Jak zawsze główna zagadka kryminału trzyma w napięciu do samego końca. Dodatkowe poboczne wątki kryminalne szybko rozwiązałam co sprawiło mi radość:) Natomiast w tle znajdziemy kontynuację wątku obyczajowego głównej bohaterki zmagającej się z troskami macierzyństwa.. Książka napisana lekko i bardzo wciągająca.
  

K.Świątkowska, K.Jackowski  "Zmarli mówią. Autobiografia jasnowidza Krzysztofa Jackowskiego"


> W książce przeczytać można szczere wyznania jednego z najbardziej znanych jasnowidzów na świecie, zapoznać się z najważniejszymi rozwiązanymi zagadkami, w których rozwikłaniu udział brał Jackowski oraz nieodkrytymi tajemnicami.To także opis niesamowitego daru kontaktu z tymi, którzy odeszli w codziennym życiu jasnowidza z Człuchowa.<




Książka przede wszystkim interesująca i niesamowita. Polecam osobą, które chcą poznać lepiej nietypową zdolność pana Jackowskiego.


Katherine Dunn  "Jarmark odmieńców"


>Dziwaczna rodzina Binewskich przemierza Stany Zjednoczone jako trupa cyrkowa. Siostry syjamskie grają na pianinie i śpiewają. Chłopiec z płetwami zamiast kończyn pływa w zbiorniku z wodą. Karlica albinoska zapowiada cyrkowe występy. Tylko jedno z rodzeństwa urodziło się normalne. Zawiedzeni rodzice chcieli dziecko porzucić. I wtedy ujawnił się jego wielki sekretny dar, który uczynił go najcenniejszym i najniebezpieczniejszym skarbem rodziny. Jarmark odmieńców Katherine Dunn uzmysławia, jak różnie można pojmować piękno i brzydotę, normalność i dziwaczność, świętość i obsceniczność. Ta pełna emocji powieść była nominowana do National Book Award.<



"Jarmark odmieńców" to czyste szaleństwo.. Świat na opak - to co brzydkie nagle staję się czymś pięknym i wyjątkowym. O ludziach z genetycznymi mutacjami, którzy są z nich dumni a innym "normalnym" współczują ich normalności. 
Książka jest przerażająca, mroczna i intrygująca. Wciąga a kiedy ją skończysz czytać, cieszysz się że to tylko książka

..Maria Nurowska  "Drzwi do piekła"

>Życie, które stało się piekłem. Piekło, w którym odnajdziesz miłość.
Daria, dwudziestoletnia dziewczyna zakochała się w starszym od siebie mężczyźnie. Edward był wówczas redaktorem naczelnym pisma literackiego, widział w niej zdolną pisarkę i fascynującą kobietę. Nikt nie znał prawdziwego oblicza ich związku. Nikt też nie zrozumiałby takiej miłości, miłości-wyzwania, miłości-gry, miłości-kontroli. Daria kochała męża. I zabiła go. Z miłości. A potem zadzwoniła na policję. Skazana na dwanaście lat za zbrodnię w afekcie, trafiła do więzienia dla kobiet. Do piekła, które okazało się dla niej czyśćcem. Drogę do samej siebie odnalazła dzięki drugiej kobiecie... 

Najnowsza powieść Marii Nurowskiej, historia o niebezpiecznej miłości, opowiada o najciemniejszych stronach kobiecej duszy. Zaledwie jeden krok dzieli Darię od zakochania do małżeństwa, od wyzwania do zdrady, od zaufania do kłamstwa, od poczucia władzy do zniewolenia. Najdłuższa droga, jaka ją czeka, droga przez piekło, prowadzi do wolności i zaakceptowania samej siebie. <


Książka bardzo emocjonalna, zmusza do przemyśleń.. Możemy poznać w jaki sposób funkcjonuje kobiece więzienie, jak wygląda życie w takim miejscu. Ukazuje bezwzględność jak tam panuje..

A dla najmłodszych..

Herve Tullet  "Naciśnij mnie"

>Książka Hervé Tulleta szybko stała się międzynarodowym hitem. 
Została wydana już w 24 krajach, trafiła m.in. na listę bestsellerów „New York Timesa”. 
Autor oraz ilustrator Herve Tullet – ojciec trójki dzieci – potrafi sprawić, że jego ilustracje wręcz „rozmawiają” z dziećmi! 

Naciśnij mnie to książka, którą trzeba przekręcać, na którą trzeba dmuchać, której trzeba klaskać... 

Interaktywna, niezapomniana, zachęca dzieci i dorosłych do wspólnej zabawy i nauki. 
Niezwykłe przygody kolorowych kropek rozbudzą wyobraźnię każdego czytelnika!<


Mnie oczarowała:) Cudowna książka, która pobudza wyobraźnie dziecka i jest świetną zabawą. A teraz obiecane zakładki do książki..


Zakładka serce - prostokątną kartkę składamy tak jak pokazałam na zdjęciach i wychodzi nam kształt serca..


..a  tak się prezentuje..


Zakładka wąsy - potrzebujemy kartkę papieru kolorowego i wycinamy dwa razy dowolny kształt (ja wybrałam wąsy bo widziałam na internecie i bardzo mi się spodobały) oraz cienki paseczek. Wąsy sklejamy razem klejem i na środku naklejamy pasek, klejąc tylko brzegi aby odstawał..


..mój wąsik :)


Zakładka kokardka - wycinamy z materiału dwa prostokąty, jeden mały i jeden duży. Na lewej stronie zszywamy, pozostawiając mała lukę i przekładamy na prawą stronę. Następnie marszczymy i przekładamy przez środek mniejszy pasek i zszywamy. mamy kokardę - teraz dopinamy spinacz biurowy i gotowe..


.. i prezentacja z książką..


Miłego czytania:)



2 komentarze:

  1. Właśnie poszukiwałam ciekawej książki do poczytania, więc dziękuję za ten post :) skuszę się na kilka pozycji :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ciesze się że trafiłam w gusta;)miłej lektury

      Usuń