Image Map

piątek, 16 sierpnia 2013

Skórzana bransoletka

Tym razem mam dla Was kolejny pomysł na bransoletkę. Kocham ten dodatek i nie wyobrażam sobie aby w jakiejś stylizacji mogło jej zabraknąć :)

Dzisiaj skórzana bransoletka - akurat brakuje mi takiego ciemnego i charakternego akcentu, dlatego postawiłam na czarną eko skórę ( mnie został jeszcze spory kawałek tego "materiału" ale jeśli Wy nie posiadacie - można wyciąć np. ze starej torebki, kosmetyczki - proponuje filc lub każdy inny sztywniejszy materiał ).

Potrzebne rzeczy:


* kawałek eko skórki ( inny sztywny materiał )
* ozdobny guzik ( można też użyć zatrzasków, ale więcej jest szycia )
* nici, igła
* nożyczki, nożyk, centymetr, długopis

Jak to zrobić:
Centymetrem luźno mierzymy obwód naszego nadgarstka plus 1,5 cm na zapięcie ( to będzie długość naszej bransoletki ). Miarę nanosimy na eko skórę, tworzymy prostokąt dodając interesującą nas szerokość bransoletki. Moje wymiary to 19,5 cm długości i 5 cm szerokości. wycinamy powstały prostokąt.


Następnie na końcach w odległości do 5 cm zwężamy pasek.


Kanty zaokrąglamy i wycinamy.


W taki sposób powstał nam idealny kształt bransoletki.


Teraz na jednym końcu nacinamy nożykiem dziurkę, tak aby mógł przez nią przejść guzik. Ja wybrałam złoty, bo idealnie się komponuje z czarna skórą nadając jej elegancji.
Na drugim końcu przyszywamy guzik tak aby pasował do nacięcia na pierwszym końcu.


Rysujemy na skórze kolejny prostokąt, tym razem mały - mój ma 5 cm x 1cm. 


Powstała wcześniej bazę bransoletki marszczymy na samy środku i przekładamy ją mniejszym prostokątem, który zszywamy. 


Nasz skórzana bransoletka jest gotowa. Ma kształt kokardy - można ja oczywiście dodatkowo ozdobić np. ćwiekami ale ja wolałam taka "grzeczniejszą" wersję.


Tak się prezentuje z przodu i z tyłu po zapięciu w towarzystwie innych dodatków i moich kochanych brzoskwiniowych rurek :)




Mam nadzieję, że spodobał się Wam pomysł i chętnie go zrealizujecie. 

A w następnym poście - koszulkowe DIY czyli jak z jednej koszulki zrobić dwie rzeczy - coś dla mamy i coś dla córki :) Zapraszam !!


1 komentarz:

  1. Bardzo fajny pomysł, skojarzyło mi się na początku trochę ze stylową męską muchą ;)

    OdpowiedzUsuń